tirsdag 19. februar 2008

Roadtrip til Kumi!

17.02







Jeg hadde enda ikke prøvd sykkelen på langtur, så denne søndagen var en fin anledning. Jeg hadde egentlig tenkt meg til Kapchorwa, det vil si forbi Sipi og over et fjell, men jeg durte forbi det krysset.. Så jeg kjørte og kjørte og kjørte helt til jeg kom til en en liten landsby som het Kumi. Der fylte jeg bensin, kjøpte jeg Cola og kjørte hjem igjen. Da jeg kom hjem og skulle ta ut nøkkelen viste det seg at den ikke var der lengre. Den hadde hoppet av et sted mellom Kumi og Mbale så leteaksjonen ble fort avblåst. Da slo MacGyver-instinket inn, og jeg måtte improvisere litt.Demonterte sylinderen, og «analyserte» låsen. Så fant jeg en spiseskje som med litt modifisering fungerte fint som nøkkel!To smeltede flaskekorker gjorde nytten som vrider.

Ingen kommentarer: