tirsdag 5. februar 2008

Beautiful Uganda


03.02

Bilde: Slik foregaar klesvasken.En balje vann, et sapestykke, og sa er det bare a gnikke i vei:)

Nok en dag som «turist». Slo følge med Strømmegjengen i dag også, vi tok en tur til Deliverance church Mbale. En gudstjeneste som bare varte i tre timer. Kirkeorgel eksisterer ikke, her er det keyboard inkl. rytmebox 2000 multimax som gjelder.Artig! Videre en runde i Namatalaslummen ca to kilometer fra sentrum tror jeg. En «finere» slum enn den jeg så i Nairobi i 06, det var runde murhus med stråtak og noen hus som så ganske grei ut. De hadde med hundre kjærligheter som vi delte ut,jeg hadde litt blandede følelser for det prosjektet. Det var mange som ikke fikk, og de ble selvsagt skuffet, det gir kanskje et bra bilde på alt bistandsarbeid? Må vel prøve å fokusere på det positive, de som var heldig fikk et lite lyspunkt i en litt traurig hverdag. Det er vel kanskje bedre å glede noen enn ingen..vanskelig!
Etter dette stakk jeg til markedet og kjøpte meg en badeshorts for sju kroner. Ikke verst! Nappet av Man.U-meket, og den var fullt brukbar:) Vil nødig komme i klammeri med Moses, som er Liverpool-tilhenger. Måtte prøve buksa, så jeg ble med Strømmegjengen til et svømmebasseng, Mbale Resort Hotel.
På kveldingen måtte jeg finne meg et nytt sted å bo fordi rommet mitt var bestillt til noen andre. Bor nå på «Mountain Inn», et gjestehus like ved det andre. Større rom til samme pris, og det er til og med badekar her! Vilken lyx!

04.02
Vi tok en sightseeing til Sipi falls, en times kjøring fra byen. Noen usle vannstråler og gufne huler, men absolutt et fint landskap. Så har jeg fått meg enda et nytt sted å bo, i Indian Quarters, på Trinity Inn. Ganske enkel standard, men mye billigere, og med en balkong jeg kan slappe av på:) Tror jeg blir her en stund, selv om et sted litt mer landlig er å foretrekke.

2 kommentarer:

Menotti sa...

Spennende spennende. Fikk en viss løve til å ta en titt innom. Såvidt jeg husker så kommenterte han noe sånn som: "Roger han er tøff man". Hæhæ.

Anonym sa...

Hehe, Asad er en bra kar! Loovekjott!!!