fredag 28. mars 2008

Overnight

I dag har det vært en slapp dag, men likevel med fine opplevelser. Skulle egentlig få inn et prosjekt å skru på, men da jeg ringte mekkelærer Nelson som skulle skaffe bilen, var han i Kampala..så da var det bare å gå hjem igjen. Etter en liten middagslur stakk jeg til Youthsenteret og besøkte jentene og lagde norsk pizza til de. På bildet kan du se Simon Peter og Maria godter seg. Etter å ha spist oss gode og mette, gikk vi til Mbale Stadion for å få med oss en Overnight. Ihvertfall deler av den. For en som uffer seg av Arne Mulens(presten,Rug.anm.) trim for eldre i Ytre Arna kirke, var det litt drøyt å stå og danse sammenhengende i syv timer. En overnight går nemlig ut på å synge,be, danse og høre folk forkynne gjennom hele natten. Ganske artig å se alt fra tiåringer til bestemødre danse og herje på i mørket. Vi gikk hjem etter en god halvtime, men føler jeg har danset fra meg for en stund. Skulle hatt med meg proffdisco-danserne Morten og Knut-Anders fra Høgtun. Det er gutta som kan å miste kroppskontroll. Bildet nederst viser mine nåværende samboere Joe og Phil fra England. De slo seg helt løs i stua en dag og klarte ikke stoppe før jeg fikk knipset de. De er så britisk noen ganger at jeg ikke forstår hva de sier. Eller som "Vaktmester'n" en gang sa det: -De snakker så dårlig engelsk at de burde vært teksta!




Ingen kommentarer: