onsdag 12. mars 2008

Snart Paaske

Dagene gaar fortsatt her i Mbale, og naa gaar de litt vel sakte. Trodde jeg hadde loest alle problemer paa sykkelen i gaar, men i dag tidlig nektet den aa starte igjen. Begynner aa faa nok, og har intensivert jakten paa misjonaerbil nr 1:Toyota Landcruiser. Da tenker jeg det skal bli vei i vellinga!
Har ikke saa mye aa finne paa til gutta heller, for han som skal skaffe oppdrag til oss, er ikke stabilt tilstedevaerende akkurat. Blir litt oppgitt, for jeg er redd gutta skal miste motet naar de dag etter dag kommer uten at jeg har noe opplegg til de. Men jeg har satt i gang et lite miniprosjekt for aa se om jeg kan forbedre okonomien deres litt. De vet ikke hvor de smaa pengene deres blir av, og ingen har laert de om sparing og gjennomtenkte innkjop. Saa jeg har i dag gitt et skjema til James ser han skal skrive opp hver shilling som gaar inn eller ut av lomma. Blir interressant aa se hva vi kommer fram til og om noe kan gjoeres bare ved enkle grep.

Hjemlengselen kommer i krampetrekninger, naar det blir litt ensomt her, men det gaar stort sett fint. Hadde vaert rart om overgangen fra folkehogskole til alene i Afrika gikk helt smertefritt. Neste helg er det paaskefri fredag og mandag, og da blir det tur til Kampala og rafting i Nilen! Kanskje det blir bilhandel ogsaa, vi faar se. Gikk paa en liten smell da jeg skulle forlenge reiseforsikringen; 8000 fram til juli! Ikke mulig aa bytte selskap naar jeg foerst har reist heller..jaja, faar knekke et bein saa jeg gaar i overskudd... I gaar fikk jeg brev fra soster Elisabeth med tegninger fra nevoene Peter og Gabriel. Peter har akkurat laert aa skrive, saa jeg en hyggelig beskjed: Hei Roger, du er fin.
Saa saan er staaa i Aferikken! Snakkes!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi savner deg Roger! "Skulle ønske Roger var her", sier vi titt og ofte. Jeg har mista nr ditt, for jeg har bytta telefon (faktisk!!!), så send meg en melding da! Hvis det er noen trøst, har vaffelproduksjon synket betraktelig siden du dro. Er ikke det samme uten deg. Ellers ser det ut til at du gjør en god jobb, men ikke vær for hard mot de da, stakkar tåren i øyekroken... Hvorfor har du foresten aldri sagt at pyramiden=stabben?!?