lørdag 2. februar 2008

I siget!

Skrevet 01.02
I dag var jeg på CRO for første gang. Det begynte med «devotion», en slags morgensamling for de ansatte med sang, andakt og informasjon for dagen. Her var det ikke snakk om å ta en sang og la det bli med det, nei jeg tror faktisk vi kom opp i ti sanger! Tror vi var oppe i tistemt noen ganger også. Klapping, dansing og tromming med diverse ting hørte også med. Etter det snakket jeg med lederen, Moses, som sa jeg kunne være der og observere en ukes tid før vi gjør noe mer. De skulle finne en rimeligere bopel til meg også.120 kroner døgnet kan bli litt mye i lengden. Etter at dette var avklart ble jeg med på «streetwalk». En liten gruppe ledere går rundt i byen for å se etter barn som ikke har møtt opp på CRO, eller nye gatebarn. Vi hilste på barna og oppfordret de til å komme til CRO. Det kan være litt krevende å sortere inntrykk fra dette området, da mye er forskjellig fra Norge. Klærne de går med er veldig skitne og utslitt, det er det man legger merke til først, men perfekte klær er ikke så viktig her som i Norge.Det som er tyngre å svelge er at mange ikke har noe hjem å komme til, og det er absolutt ingen som bryr seg om de eller snakker med de gjennom hele dagen eller hele natten. Bra at CRO finnes!
Etter en liten runde returnerte vi til CRO der det var mange barn som sprang rundt på plassen og lekte. Kom i prat med noen få, og det var veldig hyggelig. De lurer på hvordan navnet mitt staves, hvor Norge er og hva jeg jobber med. Da svarer jeg såklart: «Don't worry -I'm a truckdriver» PS Morten og Julie: Sjekk Davids t-skjorte!

1 kommentar:

Anonym sa...

Noen har skjønt det ;)